Salgs psykologi

Når vi forsøker å kategorisere mennesker for å bedre forstå deres kjøpsadferd, kan det være nyttig å bruke etablerte personlighetstyper. En av de mest brukte modellene i salg og markedsføring er DISC-modellen, som deler mennesker inn i fire hovedtyper basert på deres adferdsmønstre:

Hvis du velger meg som megler lover jeg deg:

  • Jeg kontakter alle

    Jeg kontakter alle i mitt kunderegister før boligen blir lansert i markedet

  • Jeg ringer alle som melder seg på visning

    Jeg ringer alle som melder seg på visning for å komme hjem til dem og lage verdivurdering til dem før de kommer på visning på din bolig. (for å sikre at flest mulig blir med i budrunden på din bolig)


  • Jeg svarer på alle spørsmål

    Jeg skal kunne svare på alle spørsmål på visning for å trygge kjøperene. Jeg bruker ikke visningsassistent og gjør alt fra A-Å selv.


  • Jeg snur hver stein!

    Jeg skal være den megleren som snur hver eneste stein for deg som kunde og boligselger for å oppnå høyest mulig pris.


  • Jeg bruker egne sosiale medier

    Jeg bruker egne sosiale medier der du som selger tagger meg og annonsen for å spre annonsen til flest mulig.


  • Jeg har en klar strategi

    Jeg har en klar strategi i budrunden


  • Jeg gir alt for å oppnå høyest mulig pris

    Jeg skal gi alt for å oppnå vårt felles mål som er å oppnå høyest mulig pris for din bolig.